Dagens träningspass - Idomin & Silver

Red lite markarbete i hoppsadeln på Silver idag, haha. Jag tycker det är skönt att variera (både för mig och Silver) mellan dressyrsadeln och hoppsadeln. Man kommer upp mer i hoppsadeln och jag känner av Silver och hans steg bättre. Man känner sig inte så "fast" som man gör i en dressyr tycker jag, och det är skönt.
Red honom lite i alla gångarter, ställde, mjukade upp och red igenom honom helt enkelt. Han var lagom pigg och även lyhörd som vanligt. Inte så mycket mer att säga.. Mamma filmade och fotade, men jag hinner varken ladda upp filmen från detta ridpasset eller filmen från Frejas träning förut, det får bli i morgon!
En bild från idag :)
Sedan när jag skulle gå in så började jag även att träna Idomin med vattenslangen (ingen vanlig vattenslang utan en illgul!). Han är rädd för vatten, därför väldigt svårt att duscha honom. Så jag tänkte att jag börjar att vänja honom bara vid slangen, som dessutom inte ser lika "ofarlig" ut som en vanlig vattenslang. Jag skall dvs göra och 'lära' honom friendly game med den chockfärgade vattenslangen. Han spände upp näsborrarna något enormt och luktade på den, men var ändå lugn. Tränade i bara några minuter för sakens skull. Skall filma imorgon så får ni se hur läskig han tycker den är, och sen skall jag filma när han lärt sig att den inte är läskig längre (om vi lyckas förstås)!
Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0