Tränar för att komma över vattenrädslan

Eftersom det regnade hysteriskt mycket idag tyckte jag att det var perfekt att träna Idomin! Han är nämligen rädd för vatten och avstår gärna att gå i stora vattenpölar och går hellre runt. Tränade när det hade slutat regna.
På gruset innan stall'uppgången' samlas det ofta vatten. Jag tränade honom på att ta några steg fram, backa tillbaka och berömma i det vattnet. För varje gång vi gick fram, ökade jag 1-2 steg så han kom i det lite djupare vattnet. Det ungefär lika högt att det täckte hans hovar plus lite till. Det gick jättebra och han tvekade inte en enda gång. I slutet plaskade jag lite med fötterna i vattnet och då tog han ner huvudet och gjorde likadant med mulen, så söt! ♥

Sista live-inlägget från min sida. Hörs på onsdag om jag överlever båtturena. Vill redan hem!
Hoppas ni kommer gilla de tidsinställda inläggen, det blir 2-3 inlägg varje dag så håll utkik :)
Ses om några dagar, puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0