Stooorstädning!

Hejsan igen! Sisådär 5 timmar senare är jag färdig. Nej, jag har inte städat i fem timmar, haha. Men jag har ridit Silver och tränat Idomin och Freja.
Jag tror att det aldrig har varit såhär stökigt i stallet! KAOS rent utsagt. Som tur är så har hästarna inte varit inne så mycket, så jag har inte behövt oroa mig för säkerheten för dem i alla fall.. Vilket jag hade gjort annars kan man ju lugnt säga, haha.
Jag satte upp hyllan och bytte plats på grimmorna så att de hänger på krokarna under hyllan och där de hängde innan hänger det nu flughuvor. Ja, jag fixade  i ordning helt enkelt :)
Innan låg det mesta på golvet.. Hjälmar, foderhink + locket (varför den nu var öppen?! haha), det var hö över hela golvet. Kaos, ni ser ju själva!
Det jag städade och även Silvers box kom med på bild. I morgon ska jag tvätta boxväggarna (den kan behövas, vilket ni kanske ser, hehe..).
Jag vet att någon kommer fråga, så jag säger det redan nu. Vi har ingen sadelkammare, men det är bara på sena våren/sommaren som sadlarna och tränsen hänger i stallet. På vintern och hösten är det ju kallt och fuktigt och då står allt läder i våran källare för att inte förstöras.

Kommentarer
Postat av: Bella

heey :D följa varandra via bloglovin? säg till när du lagt till mig isåfall så lägger jag till dig direkt efter :D

2011-07-18 @ 04:25:09
URL: http://bellzors.blogg.se/
Postat av: mandyz

SV: Ja det var väldigt jobbigt för oss alla :(

Men hon mår bättre av att få en bebis än att knata runt i ridhus nu som på senaste tiden, hon kommer inte bli riden särskilt hårt nu heller, hon ska mest få lufsa runt i skogen och arbetas någon gång ibland.

2011-07-18 @ 09:03:19
URL: http://mandyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0