Nytt trick påbörjat

När Idomin springer efter mig när vi leker, så kastar han alltid upp huvudet innan han stannar, vet dock inte varför. Och tanken slog mig för några veckor sedan att man kan utveckla det till stegra. Självklart stegra när jag ber honom, och jag skall vara försiktig så att han inte börjar använda det för att markera (han är visserligen inte "den typen" av häst, men allt kan ju hända!).
Vi har påbörjat det, men absolut inte kommit långt alls. Vi har bara börjat med att han kastar upp huvudet vid halt (det är enklast att börja öva in det genom lek/springa för oss), och det räcker gott och väl eftersom vi bara övat några gånger. Men så småningom hoppas jag att han hoppar upp lite grann.

Såhär gör han när han stannar - printad från mobil-filmen!
Det kommer nog ta ett tag, men jag gör det i hans takt :)

Kommentarer
Postat av: carolina - Stall Assla

hur gör du för att han ska stanna då? Alltså från första början. Han kanske stannar så tvärt att han aktar huvudet lixom :)

2011-07-16 @ 08:27:10
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. nej, vi fick alrig med någon sadel till honom :)

2011-07-16 @ 11:10:21
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0