Jobbig dag!

Usch och fy för sådana här dagar. Det är hejdundrande kvavt och riktig tryckvärme, solen steker och inte en endaste vind. I morse började det åska och regna otroligt mycket, vi fick översvämmning på stallplanen och uppfarten, haha! Men nu har allt torkat och det är i stället snustorrt. Riktigt myskoväder. Det är ovanligt många bronsar och hästarna, speciellt Freja, avskyr dessa djuren. Så fort hon hör en brons eller ser den så galopperar hon all världens fart i hagen och det går inte att stanna henne.
Gick bort till hagen förut och kollade och inte änns Freja kom fram till staketet när jag kom gående, då är det riktigt illa. När hon väl stannade så droppade det svett om henne, när man tog handen mellan frambenen och under armhålorna droppade det från handen. Jag tyckte att de skulle få stå inne och hämta andan och vila upp sig. Ikväll får de gå ut i den andra hagen igen!
I hagen stod Freja nere med huvudet som om hon åt, men hon åt inte utan bara andades jättefort, det såg ut som om hon hyperventilerade :(
Nu har jag ätit och gick ut och kollade till dem, vattnet var självklart uppdrucket och de fick mer kraftfoder och varsitt knäckebröd, sen fyllde jag såklart på vattnet :)
Min lilla snuffi ♥

Kommentarer
Postat av: matilda

fin blogg du har! :)

2011-07-31 @ 21:44:21
URL: http://matildaochester.blogg.se/
Postat av: Tuss

Fin bild :)

2011-07-31 @ 22:00:50
URL: http://tuzzanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0