Jag struntar i vad alla andra tycker.

Något som jag strävar efter är att strunta i allas negativa åsikter. För ingen mår bättre av att trycka ner någon annan, eller har jag fel?
Jag struntar i folk som ifrågasätter mig och mina hästar på ett negativt sätt, jag struntar i om folk är avundsjuka på elaka vis, jag struntar i att lägga onödig energi på folk som ändå bara är ute efter att trycka ner andra, jag bryr mig inte om sånt. Jag försöker att inte bry mig om sånt. För det tar på självförtroendet. Jag struntar i om folk tycker jag rider fult, för min ridning har alltid funkar bra för mig. Inte sant?
Folk som tror att de kan bättre om MIN häst än jag själv kan, genom att sitta på andra sidan skärmen och döma någons ridbilder är så jvla lågt. Tror du, som trycker ner andra, att jag och min häst blir bättre av att DU trycker ner oss? Alla hästar är olika, oavsett ras, ålder, kroppsform, utbildningsnivå WHATEVER. Alla är olika, det finns inget att göra åt saken!
Kom gärna med konstruktiv kritik som hjälper oss bli bättre, men jag märker själv när det går över till att trycka ner personen.
Det är sån stor skillnad på att säga "Försök att tänka på skänkelläget, det inverkar nog till bättre sits! Bara ett tips :)" eller dylikt. Än att säga "Du rider i stolsits", "Ska hästen verkligen gå så?", "Hahahaha vad fult du rider" eller "Ser lite dött ut i bakbenen ;)". JAG tror att folk vet vad deras svaga sidor är, och i stället för att peka ut felen kanske man kan ge tips.
Jag letar inte fel på människor, jag letar styrkor!
Sitt inte och peka ut alla fel på en person/ett ekipage, för alla har någon svag sida, men lyft fram det positiva istället. Det gör i alla fall jag, och jag är verkligen inte anonym om det jag skriver.
Konstigt att alla som skriver negativt är anonyma, säger inte det sig självt? Folk som trycker ner vågar inte stå för vilka de är. Pinsamt är det, riktigt pinsamt!
_________________________________________________________________
Någon som fått mig tänka mer och mer i dessa banor, är Nellie Berntsson. Det måste vara den starkaste, unga ryttaren i Sverige. Och ser ni hur långt hon kommit? Hon köpte Stella, en omusklad westernhäst i September 2010. Och nu ska hon snart kvala till MSV, knappt 9 månader senare. Nellie går sin egen väg och peppar andra istället för att trycka ner. Och ja, ni ser ju själva hur långt hon kommit.
Detta är bara vad jag tycker.

Kommentarer
Postat av: ☮ yasmine

Sv: Tack så mycket :D

2011-07-17 @ 16:22:22
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Emilia

jätte söt blogg :) mår du fintfint ?:)

2011-07-17 @ 17:14:30
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/
Postat av: Nadja

Alltså, det pågår ju massa bakom kulisserna med nellie också, sådant du inte vet. Du kan inte döma någon över internet..

2011-07-17 @ 17:20:10
URL: http://stockholmriders.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller VERKLIGEN HELT med dig om inlägget.. :) starkt av dig. KRAM

2011-07-17 @ 17:20:14
URL: http://thelittleponygirl.blogg.se/
Postat av: Emilia

svar-jag mår superduper (: hoppas du stannar till och läser lite på bloggen :)

2011-07-17 @ 17:31:32
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/
Postat av: Céline - Dressyrungarna

SVAR: Ja , hihi visst är hon söt! :)

2011-07-17 @ 21:37:08
URL: http://dressyrungarna.blogg.se/
Postat av: mandyz

SV: Tack ska du ha :D

Du har också väldigt fina bilder ska du veta =)

/mandyz

2011-07-17 @ 22:32:28
URL: http://mandyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0