Finaste

Precis inkommen från stallet och har ridit Silver. Fortsatte där vi slutade i förrgår. Dock kändes han finare då än vad han gjorde idag. Idag skulle jag fokusera på att ha honom i samma form, samma takt och samma undertramp i trav. Han slappnade av väldigt mycket, kanske lite för mycket och istället övergick det till slö-arbete. Han tappade benen och takten var långt borta för det tillfället. Fick väcka till honom och bli mer bestämd ett flertal gånger. Jag fick faktiskt ta tag i honom och 'få igång bett-tuggandet' så att han inte, som sagt, gick och slöade.
Dessutom var det jättekvavt och fuktigt så det var väldigt jobbigt för oss båda. Han var duktig hur som helst och efteråt stretchade vi, Silver ÄLSKAR att strecha, han tycker det är jättekul!
Sen tvättade jag av honom med en svamp (och hällde hela vattenkannan över honom för jag insåg att det skulle ta för lång tid annars, haha), oljade in hovarna, tog flugspray och hela köret.
Mamma kunde tyvärr inte fota för hon och pappa var i stan. Typiskt.. Jag fick ta lite själv, haha.
Finaste på joooordeeeen.

Kommentarer
Postat av: Michelle

super söta bilder(:<3

2011-07-21 @ 17:46:59
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: emma

Åh, vilket fin träns! Och vilken söt häst :D

2011-07-22 @ 19:04:08
URL: http://nelliemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0