Blingad!

När jag kom ut till stallet förut och skulle ta in hästarna så hade Sille - såklart - tappat en sko. Jag blir så otroligt trött på detta, vill verkligen inte ha skor på honom, det funkar bara inte. Han kan heller inte vara utan för då haltar han. Det finns liksom inget val. Och hovslagaren svarar inte när vi ringer. Kan det bli värre?
Svarar han inte idag så ringer vi någon annan för vi kan inte hålla på och vänta i en vecka på att han ska svara i telefonen liksom.
Hursomhelst! Väl ute i stallet blingade jag min hjälm, kände att jag inte vill ha den så tråkig längre och allt blir ju snyggare med lite stenar, inte sant? :) Det blev faktiskt bra fastän jag återanvände stenarna. Funderar på att sätta stenarna tightare, men jag får se.
Silver fick friseras, ryktas, duschas och eftersom jag inte kunde rida så fick han stretchning och trickträning. Lärde honom "gräv" idag också, nu kan han hov, gräv och cirkusbuga. Duktiga snutten.
Idomin och Freja fick också ryktas igenom ordentligt och friseras. Klippte allas svansar, hovskägg (Idomin & Freja har fortfarande kvar sitt, men jag gjorde det bara jämnare) och håret vid kronranden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0