Bilder från ridpasset idag

Inte det bästa passet, men någon gång måste det väl gå dåligt. Jag red rent utsagt förjävligt i början och jag och Silver hade två olika viljor. Skulle rida ungefär som igår (markarbete på volter), men jag kände efter jag travat igång honom att jag inte ville bråka, så jag gick faktiskt över till att ta lite småskutt - då jag inte kräver någon form eller "riktigt" arbete av honom, och hoppning är det bästa han vet. Så vi skuttade lite på kanske 30-40 cm i början och hoppade hinder på volter och galoppbommar. Men absolut inte högt eller krävande, max 50 cm (visst, han överhoppar ca 50 cm varje gång). Hade nästan hela tiden en bom framför hindret, vi övare på avstånd osv.
Han verkade gilla det mer än vanligt, om man nu kan det vill säga.. Otroligt taggad var han. Det var nog inte meningen att vi skulle rida markarbete idag, utan hoppa var det som Silver ville! Så självaste hoppningen gick bra, men jag blev lite butter över att det inte blev markarbete. Men ja, hellre göra något han gillar och vi är vänner, än att göra något jag vill och vi tjaffsar. Han är ju trots allt en hopphäst från första början.
Såret är förresten inte alls 'färskt'/köttigt/öppet nu längre, det är bara ett svart sträck, det har läkt sig super.
I början:
Det kan ju inte alltid gå toppen! Men han var ju - som vanligt - duktig när vi väl kom igång och skuttade lite i alla fall. Nya tag i morgon! :D

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Gud vad bra du rider!

Hur gammal är du? :)

2011-07-16 @ 23:55:32
URL: http://kajssat.blogg.se/
Postat av: Nadja

fin sits, ser lite stel ut i armbågarna. Men jag har en fråga :)

Är han svår att få upp i rundare form?

INGET elakt menat, bara undrar :)

2011-07-17 @ 08:53:41
URL: http://stockholmriders.blogg.se/
Postat av: emmaa - fjording blogg

sv; åh va glad jag blir!! <3



super fin blogg!

2011-07-17 @ 15:14:29
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0