Dag 2 - Min barndom

Vad ska jag säga om min barndom?
Jag älskade våran lägenhet/radhus som ligger i Olofstorp (där mormor och min syster bor nu, min syster bor i lägenheten brevid våran gamla!). När jag var 3-4 år så flyttade vi därifrån och jag kom ihåg att jag verkligen inte ville. Jag grät verkligen, vem ville bo på denna ruttna gården? Inte jag i alla fall. Fast det blev ju rätt bra till slut.

Jag strosade mest runt på ängarna runt omkring våran gård (tills där byggdes hus), var för det mesta i stallet och levde livet tror jag. Jag var väldigt ofta hos mormor minns jag (hon bor mittemot min skola, 5 minuter härifrån), och hjälpte henne med hennes hundar och kennel. Där lekte jag när jag var 2 tills.. nu, typ. Jag kommer ihåg att jag fick hennes (min) hund Ronja två veckor innan hon dog. Underbar hund. Det var kul så länge det varade i alla fall. Mormor betalade henne men hon sa att hon var min, lika glad var jag för det.

Lekte apmycket med min vän Lovisa när jag var mindre och alla blandade ihop oss och trodde vi var tvillingar! Därför fick vi idén att vara siamesiskatvillingar på maskeraden i 3an.

Jag och Lovisa på maskeraden i 3an (tror jag).

När jag blev lite äldre spelade jag jättemycket Sims både hos Lovisa och även hos Elin. Det gjorde vi varje onsdag innan vi skulle gå till kören och sjunga, jag och Elin. Det var tider! Jag och Elin kollade alltid på Hannah Montana kl 14.35 på Disney Channel efter skolan. Kommer ihåg vartenda detalj. Vilka freaks vi var i Hannah Montana. Men det vill vi mest förtränga.
Jag minns att jag var himlans mycket med Lina också, en annan kompis som jag inte pratar med alls nu för tiden. Vi var exakt lika hyper båda två. Skogsmullar kan man också se det. Hon bor också på en gård, fast 10 minuter härifrån kanske. Vi åkte alltid fyrhjuling på deras åker och jag minns hur skämmigt det var när jag råkade köra ner med deras mini-Jeep i diket och förstörde fårstängslet! Fy.

Vi lekte alltid med "smådjur" som vi kallade det, leksaksdjur alltså. Jag har forfarande mina 3 lådor med dem under min säng som jag sitter på just nu! "Ska vi leka med smådjur?" - alltid samma fråga och alltid samma svar. Goggos spelade vi också, det är ju fortfarande roligt faktiskt. Jag har till och med kvar min påse med runt 300 goggos i skåpet kvar. Vi hittade en kattunge i skogen och tog med den hem, den fick bo i Linas träbåt hon hade på tomten och vi matade den med hennes katter Ida & Emils mat. Sen rymde den och då var vi jätteledsna. Vi lekte alltid mammapappabarn i hennes limegröna trädkoja och drack te där uppe. 

Det var roligt i alla fall, jag följde alltid med henne hem för då fick vi åka skoltaxi och betala 10 kr. Det var med Elins morfar vi åkte då. Jag var lika excited varje morgon jag skulle med henne hem för då fick jag ta med mig en 10a!
Fast det var ju i 3-6an och det var ju inte sådär jättelängesen.

Min klass i 3an.
Jenny (lärare), Jesper, Sebastian, Antte, Marcus, Niklas P, Alexander, Georg, Andreas, Niklas, Jonathan, Kevin, Noah.
Jag, Lovisa, Lina, Maja, Emma, Nadja, Jonna, Elin.
Hoppas det är okej för er att jag lägger upp detta, haha.


Vet inte riktigt vad jag mer kan säga. Minns mest när jag gick i 3an, 4an och 5an, det har nog varit dem roligaste åren!


Kommentarer
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Den är från the New Yorker :) Hur mår du idag då? :)

2011-01-23 @ 11:02:48
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0