Dag 1 - Om mig

Ja, då kör vi. Dag 1, om mig.
Själv tycker jag detta är ganska ointressant, men det är nog för att jag kan allting om mig själv redan.

Jag heter Ida Emma Lovisa Persson, är 15 år och 6 ½ månader gammal. Född den 4 juli. Jag bor i utkanten av Göteborg på en gård med tre hästar, en hund och en sköldpadda. Ja, självklart med familjen också. Som består av mina 2 syskon och 2 föräldrar. Varav ena syskonet (Lina) har flyttat.
Jag har haft djur, speciellt hästar, omkring mig sen jag var nyfödd skulle jag tro och har ridit i stort sätt hela mitt liv. För tillfället har jag Silver Lad, Freja och Äppelbo Idomin i hästväg.

När jag var mindre gick jag i gymnastik rätt länge, det roligaste som finns! Har även gått i Jazz/streetdance i 2 år men jag slutade pga att jag skulle börja i fotboll (?!). Sedan slutade jag fotbollen för att jag flyttades upp en grupp på ridskolan och red på samma tid och samma dag som fotbollen. Efter det slutade jag fotbollen för att det var otroligt tråkigt och jag var ju rädd för bollar så jag vet inte vem jag försökte lura.
Jag gick i cheerleading ganska nyligen, i ca 1 år - 1½ år men jag slutade för att vi köpte Silver. Jag tänkte faktiskt börja nu igen till hösten för jag saknar det galet mycket!

När det kommer till hästarna så är jag ingen sådan där vanlig Svensson som hoppar och dressyrtränar med min fina tävlingshäst liksom. Jag tycker om NH (Natural Horsemanship) och hur man arbetar med hästen på det sättet. Jag följer ingen speciell metod, men har fått ganska mycket inspiration från Pat Parelli, annars gör jag mycket själv. Kommer på det sätt som känns bäst för både mig och hästen. Det finns även några bilddagböcker som jag följer och har fått inspiration därifrån också!

Fotografering ligger mig tätt till hjärtat också. Köpte min första digitala systemkamera, Olympus E-330, sommaren 2009 men den sålde jag i September 2010 för att jag fick en ny i födelsedagspresent på min födelsedag samma år. Det var då jag fick Nikon D5000 som jag nu fotar med.

Musik då. Det är också nästan det bästa som finns. Jag lyssnar för det absolut mesta på Minnah Karlsson och Johan Palm. Men det blir även en hel del annat så som Paramore, Papa Roach, BrokeNCYDE, MCR, 30 seconds to mars och musik i den stilen.

Jag har världens kärlek till skor och kläder. Obeskrivligt alltså. Sen älskar jag sushi, cola, ringar, pärlor, sköldpaddor och nästan allt annat i hela världen. Skolan är det värsta jag vet förresten. Men det visste ni nog redan.



Det var jag det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0