Dag 7 - Min bästa vän

Jag har 4-5 st som står mig riktigt nära. Ingen sådär som jag är med dygnet runt liksom, men eftersom de är dem bästa vännerna man kan få, så är det väl egentligen bästa vänner?
Min första bästa vän var nog Elin och Sebastian. Jag och Elin har känt varandra sen vi gick på barntimmarna (typ dagis) tillsammans. Då var vi mellan 3 och 5 år gamla. Mamma och Elins mamma, båda heter Annika och Annica, kände varandra sen tidigare och sen kom vi. Sebastians pappa var vän med min pappa när dem var 7 år och uppåt, därför tror jag vi känner varandra. Vi gick också på barntimmarna, alla vi tre tillsammans.

Min andra var nog Lovisa om jag inte är ute och cyklar. Vi har också känt varandra i en evighets evighet. Tror att det var i förskolan vi lärde känna varandra (döda mig inte om jag har fel) och gick ihop som tvillingar med allt. Sen hade vi ett break runt 6an-7an och vi gick inte i samma klass, sen ändrades klasserna och i 8an började vi i samma klass igen.

Min vän Josefine är nog den sjukaste, haha. Vi lärde (faktiskt) känna varandra i 6an. Alltså bara snart 3 år. Det känns som om jag känt henne i flera hundra år. Tack vare omplaceringarna av klasserna så fick jag henne i min klass. I början pratade vi inte änns med varandra, det var nog efter halva 6an som vi blev vänner.
Lisa lärde jag känna i 8an, alltså ca ett år bara. Det var för att klasserna blev omgjorda från 7an till 8an (igen). Josefine kände henne innan så vi hade hälsat och så, jag visste ju vem hon var. Sen fick jag den muppen i min klass!
Christine har jag känt i en evighet också. Fast i 3 år så var vi inte med varandra någonting, ingen aning varför faktiskt. Sen i 7an eller så började vi prata igen och allt var som vanligt, lite mysko, haha. Nu har hon tyvärr bytt skola så vi träffas inte alls längre, tyvärr.
Julia har jag känt i.. länge. Tror att det började i kören, alltså när jag gick i förskolan typ. Nu har hon också bytt skola så vi pratar bara på facebook och träffas på loven.

Alltså jag har väldigt många underbara vänner. Alla är dem bästa eftersom det inte finns några bättre.
Finafinafina ni!

Christine i Uddevalla när vi väntade på Johaaan!


Jag och Josefine.. och min fot.
2009 hemma hos Elins slumber-party.

Josefine på stranden när vi var på Brattön 2009.

Min fina vän Josefine i somras.

Haha. Sebastian för någon månad sen.

Elin och Josefine för ett tag sen.

Jag och Lovisa i 3an (?).

Julia förra sommaren.

Jag hittar tyvärr inte en enda bild på Lisa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0