Ridpass på hackamore

Eftersom jag inte är hemma idag (just nu) så tänkte jag i stället berätta vad jag skall göra imorgon med Silver.

Jag skall för det första rida barbacka, det kan vara skönt för honom att slippa sadel ibland. Han vilade ju idag så han kanske är lite pigg, därför tänkte jag bara skritta och trava och jobba lite på form, undertramp och så vidare. Om jag galopperar så blir han bara ännu piggare och koncentrerar sig inte i traven, då han hela tiden tror att han skall få galoppera. Så endast skritt och trav i morgon! Jag glömde säga att jag skall rida honom på hacket för första gången. Jag har nämligen aldrig ridit honom på det innan. Det kan bli lite spännande :)

Igår var Freja så söt förresten, appropå bilden. Jag hörde att det dunkade i väggen och gick in för att kolla vad hon höll på med. Så stog hon och grävde i vattenhoven. Då trodde jag att hon inte hade vatten, fast det var helt fullt och det skvätte vatten överallt när hon grävde, haha så söt!

Det fick bil en bild på Freja idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0