Mina hästar

Anna om Eftermiddagssysslor:
Hur gamla är dina hästar och när fick du dom? Skulle vara kul om du berättade lite om dom i ett inlägg :D
Absolut kan jag det :)
Den första hästen vi köpte är Freja. Freja är en c-ponny (136-137 cm) och hon är född 2002 och vi köpte henne 2004, då var hon redan "insutten". Hon är alltså 8 år (9 år den 10 April). Hon är ganska speciell, en RIKTIG skogsmulle-häst. Världens snällaste och jag älskar hennes läpp, den är så sladdrig och man kan vika den åt alla håll för att den är så stor, haha! Hon är korsning mellan islandshäst, haflinger och ev. lite nordsvensk.

Jag & Freja 2008 eller 2009.



Den andra hästen som vi köpte är Äppelbo Idomin (eller "Mini"). Jag fick honom 2005, han är en a-ponny (ca 102 cm). Han är renrasig shetlandsponny och född 14 Maj 1999, alltså 11 år (snart 12). Han är världens snällaste, och verkligen för att vara shettis. Har aldrig betett sig "shettis-aktigt" så att säga. Vi har varit på ett ridläger tillsammans, det var 2007 och det var hemma hos hans fd ägare, som bor 5 minuter ifrån oss!

Jag & Mini för några dagar sedan.



Den tredje vi köpte är Silver Lad. Honom köpte vi oktober 2010, alltså ganska nyligen. Silver är en maxad d-ponny på 148 cm. Han är import Irland och född 1994, alltså 16 år (17 i år). Men man kan verkligen inte tro att han är såpass gammal som han är, han är hur pigg och glad som helst! Som en unghäst fast han har ett psyke som en gammal gubbe. Huuuur snäll som helst, han skulle aldrig hitta på något "elakt", aldrig skena, bocka eller någonting. Han är tävlad MsvA hopp med tidigare ägare och jag tänkte börja tävla lite smått med honom nu i vår/sommar. Lite CR och sådär till att börja med.

Jag & Silver i augusti 2010 (innan vi hade köpt honom. Jag skulle egentligen bara hjälpa ägaren att rida honom men vi köpte honom istället, haha.)

Om ni undrar något så fråga bara! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kvällens blogg! Kika in :) Man vinner en länkning!

2011-02-17 @ 19:56:36
URL: http://ponnyhoppare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0