Dagens träningspass

Idag var Silver lite smått irriterad tror jag, precis som jag. I början ville vi helt olika saker och jag var så j-vla arg så att jag trodde jag skulle släppa honom fri i skogen nästan. Han ville verkligen inte ha dressyr idag, tydligen.
Vi gjorde väldigt mycket skänkelvikningar i skritt och trav även lite galoppserpentiner. När han ville lyssna och jobba så var han jättefin i traven, och när han inte ville så gapar han. Ibland förstår jag inte vad han håller på med.
I slutet hoppade vi för att jag ville inte sluta passet med att vara arg för att han inte lyssnade. Hoppningen gick super! Han var inte överpigg och lyssnade jättebra. Vi gick upp emot 1m -110 cm (jag mätte), jag ställde hindrerna på varandra för att dem skulle bli högre. Haha.
Så nej, jag drar honom inte i munnen, men det ser ut så eftersom han gapar och då börjar bettet glappa. Såfort jag tog lite i tygeln så gapade han och lyssnade inte.

Det kanske syns på bilderna att han tvärar emot? Så höll han på mer än halva passet, han blev nöjd när han fick galoppera och/eller hoppa!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Fin häst. tävlar du?

2011-02-17 @ 14:18:23
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0