Vill man något, så gör man allt för det.

Lite åsikter nu då. Både positiva och negativa. Allt är inom hästsporten, som ni kanske förstår.
______________________________________________________________________________
Prioritering. Man prioriterar ju olika i livet, det är ju självklart. Men jag tycker att om man har häst så kommer den först. OAVSETT hur många vänner som ska in till stan på bio, eller åka och shoppa eller fika - så kommer alltid hästen först. Så är det i mitt fall. Det finns ingenting jag prioriterar före mina hästar. Speciellt Silver eftersom det är han jag tränar och rider mest. Men såklart Freja & Idomin också.
Inte ens skolan går före mina hästar, jag tyckte och gjorde exakt samma sak i grundskolan. Hästarna kommer först, thats it.

Mitt val - mitt ansvar. Det är jag som tagit på mig ansvaret att ha häst, dessutom tre stycken som jag har just nu. Och jag skulle aldrig be mamma/min syster att: "Aa men kan inte du ta hästarna och stallet idag? Jag orkar inte." Nepp, finns inte på världskartan. Oavsett om det är -30 grader ute eller om det är +30 så skulle jag inte be dem om det. Jag har sån tur att min mamma alltid skulle ställa upp om jag en dag inte skulle orka eller liknande. Och hon ser tydligt på mig om jag är trött/nedstämd, då rycker hon in. Hon hjälper gärna till att ta stallet 2-4 gånger i veckan, vilket jag är oerhört glad över. Men det är mina hästar och mestadels ansvar är mitt. Så jag skulle inte klaga om mamma skulle "säga upp sig" och inte skulle velat vara i stallet över huvudtaget. För hon är som en riktig bonus.

Lathet eller ointresse? Jag läser/ser/träffar några människor som t.ex en dag inte orkar rida för att "det var mycket i skolan" eller "det regnar ute, hästen är blöt", eller typ "det är för mycket mygg". Då tänker jag bara VÄNTA LITE HÄR NU. Va?! Skolan har väl ingenting med din häst att göra? Jag tycker att om människan inte "kan" rida för att hästen är t.ex blöt, tänker man inte då typ att man tar in hästen 1-2 timmar innan man ska rida så att den torkar? Eller liksom, är man såpass lat att man inte orkar det? Eller är man såpass OINTRESSERAD. Det är just det. Ibland undrar jag om det är lathet eller helt enkelt ointresse. Men såhär är det jag tänker. Skulle aldrig hoppa över ett ridpass pga min häst är blöt. Klart som *** att jag tar in hästen tidigare så att den torkar, även om det är kolsvart ute och klockan är 22 när jag ska rida. Det finns inget väder som kan stoppa det, tycker jag. Jag skulle själv aldrig köpa en häst för att bara rida på våren och sommaren "för att det är för kallt och regnigt på hösten och vintern" liksom. Förstår ni min tanke?
Viktigt med mål. Jag tycker det är viktigt att man har mål i ridningen. Det kan vara allt från att kunna få till den där korrekta skänkelvikningen detta ridpasset eller att få rida SM 2014. Små delmål är viktigt, men även ett stort mål. Mina mål varje ridpass är att jag och Silver skall jobba tillsammans och vilja samma saker. Vissa dagar kanske vi vill olika, och då avbryter jag hellre passet och kanske rider ut i stället, helt kravlöst. Men varje pass har jag små mål som jag vill uppfylla. Vårat stora mål har jag inte riktigt funderat ut än. Men det är väl att börja tävla åtminstone lokalt. Jag vill hoppa en LA (helst felfri såklart) med Silver innan min ponnytid går ut. Silver har inga problem med det eftersom han gjort det tidigare, men det är jag som är problemet, haha! Vårat "stora" mål just nu är att i alla fall börja tävla lokalt, oavsett om det är LD eller LA.
Om man verkligen vill något så lyckas man. Har man viljan och framförallt intresset så går allt. Tro på er själva!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Fina bilder! :)

2011-08-30 @ 21:35:47
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0