Selinaträningen

Hej på er. Förlåt för rätt seg uppdatering..
Hoppträningen gick bra! Selina läste lätt av Silver och såg hans starka och svaga sidor. Hon sa att han är väldigt lång och mycket häst att rida ihop (och det är han) samtidigt som han gärna suger tag i hindrena själv och vill hellre göra det i hans tempo. Därför övade i mycket på kontrollen både innan och efter hindret. Lydnad helt enkelt, och det gav väldigt mycket resultat! Han var väldigt uppmärksam när jag väl ville få honom att lyssna och göra som han blev tillsagd, han var rätt nöjd efteråt tror jag.
Vi fick några missar här och var, men det var för att Silver har sån lång galopp och avhoppet blir megalångt, men jag skulle rida honom jättekort och långsamt in till hindret och då blev han lite ställd eftersom det inte är så vi brukar göra. Därför rev vi några gånger för att vi kom för tätt inpå, men det var bara bra att vi kom såpass nära att vi rev sa hon, så det var ju bra, haha. Jag skulle träna honom på att komma så nära som möjligt så att han är enklare att fånga upp efter varje hinder, då hinner han ju inte få sån fart. Ni vet ju hur han är vid hoppningen, het som solen!
Men det fungerade jättebra och hon såg precis vart vi låg och läste av oss väldigt enkelt. Skönt att det fungerade! Denna veckan blir det träning nästan varje dag, så det blir en intensiv hoppträningsvecka för oss. Kan behövas!
Hade förresten FB sadeln och swarowskitränset! I morgon har jag Pessoasadeln och det vanliga bruna tränset tänkte jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0