Gårdagens pass nr 2

Jag och Silver ändrade planer igår! Vi hoppade lite små terränghinder i stället för markarbete + cavaletti. Red lite cavaletti som uppvärmning.
Pappa och våran granne har sågat ner 3 st granar brevid hagen (så att de vält över staketet och in i hagen. Staketet = mos). Och de låg HELT perfekt. TACK PAPPA!
Först var det två granar som låg perfekt avstånd så att det blev två studshinder. Efer var det exakt två galoppsprång från studsen till en högre gran. Så det blev som en kombination, perfekt! Det hade varit jobbigt om de inte hade legat perfekt, går ju inte direkt att flytta en gran som är flera meter hög (de är inga smågranar, utan de är så stora att vi var tvungna att såga ner dem). Det var väl 60-70 max kanske. Men Silver hoppade högt över eftersom det var granar och terränghinder älskar han.
Silver var otroligt nöjd och jag kunde inte hålla in honom, jag fick inte stopp på honom. Spelar ingen roll hur mycket jag tog, eftergift, tog, eftergift osv, för han bara gasade och det fanns ingen CHANS för mig att stanna honom. Bromsa med sitsen var ju bara bortblåst från början. Jag var tuvngen att styra in honom i staketet, vad tror ni han gör då? Jo, han laddar och tror att vi ska hoppa över staketet. Då var jag ju tvungen att göra världens omhoppningssväng, herrejesus. Haha, helt allvarligt? Silvers lilla tävlingsådra sprack igår tror jag!
Han är INGENTING i hoppningen till skillnad från terrängen. Vågar jag änns testa CRK's nya terrängbana? Tveksamt!
Ska be mamma filma någon dag så ni får se, galet taggat ponny! ♥

Kommentarer
Postat av: Amanda

Super fin blogg! skulle vara kul att se film!

2011-08-04 @ 10:07:15
URL: http://mandapanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0