Dagens ridpass/dagens outfit

Silver var magisk idag!
Jag tänkte bara skritta honom för att verkligen vara 200% säker på att han verkligen inte haltade, han haltade inte igår heller och är inte öm och inte varm längre. Men ville ändå ge honom 2 dagar att återställa sig HELT.
Jag satt upp och skrittade därför fram extra extra länge, han var lite halv seg men vaknade till efter ett tag och var lika positiv som vanligt. Kan kändes inte alls ojämn/halt/stel på något sätt. Skrittade nog i 30 minuter minst. När jag kände mig riktigt säker på att han var fit for fight igen så tog jag några travsteg. Och OHMYGOD!
Aldrig någonsin har han varit så dundersuperöverfin som då! Han var rund redan från början, världens bekvämaste steg - stort ,luftigt och lagom takt. Idag var en sån dag då jag hade kunnat rida med sytråd i traven! (Traven var innan våran svaga sida). Han var verkligen helt otrolig, vet inte riktigt hur jag ska förklara det för er.
Han brukar alltid ha svårt att runda sig och ha lagom takt då han är hopphäst "från början", så han har fått gå lång och bara galoppera på i hoppningen. Vilket också sätter sig i dressyren, men idag var det som bortblåst.
Älskade ponny, så galet fin.

Dagens outfit
Silver:
Sadel - Pessoa Amo
Träns - Capriole
Schabrak - Protect
Huva - Vet ej
Benlindor - Kåhögs Gård

Jag:
Hjälm - Lamicell Master (blingad)
Väst - Racesafe
Tröja - Gina Tricot
Ridbyxor - Ingen aning
'Stövlar' - Tretorn Midcut

Kommentarer
Postat av: Tävlingsryttarnaa

Hej! Jättefin blogg, hoppas allt är bra med dig! Kika gärna in på vår blogg och kommentera. Vi uppdaterar med massa roligt varje dag! Om du har vägarna förbi, kommentera gärna =)

2011-08-22 @ 22:26:26
URL: http://tavlingsryttarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0