Dagens trick/nhträning

Idag trickade jag Freja, nu på kvällen så sent som 9 faktiskt. I början var hon tvär och på "vad-får-jag-ut-av-detta?"-humör, men efter lite Porcupine och Driving Game gav hon med sig. Jo, just det, jag började med lite smått Parelli Games idag med henne. Jag har ingen aning om hur hon funkar med det, men det kan ju vara kul att testa. Idag var hon ju duktig i alla fall. Gjorde även Spansk Skritt med henne, den sitter som smäck i vissa tillfällen! :)
Jag tänkte egentligen börja med Friendly Game, nummer ett liksom, men jag vet att Freja kommer bli uttråkad efter en halv minut så jag kände att vi började på lite mer "rörelse" game. Där det händer lite och hon slipper stå stilla. Även fast hon alltid brukar antingen stå helt stilla eller springa gärnet så tror jag nog hon föredrar att röra lite på sig.

Det var väldigt otur med utrustningen idag måste jag säga. Freja trampade sönder ett dressyrspö (dum som jag är så la jag det på marken..), hon drog sönder sitt rosa grimskaft (när jag släppte av så tog hon ner huvudet till marken och trampade på skaftet och ryckte upp huvudet = trasigt grimskaft). Jag bara väntade på att kameran skulle gå sönder också, men det gjorde den inte. Inte förräns jag kom in då jag lyckades ha sönder stativfästet, men jag lyckades pilla ihop det igen, haha. :)

Roligt att testa på lite games med henne. Hon kan faktiskt behöva skaffa sig lite respekt för människor med tanke på att hon kör över mamma på väg in från hagen. Men inte med mig och Lina, en riktig ögonkännare är hon alltså, herregud. I morgon ska mamma fota och/eller filma oss när vi tränar, så ni kommer få bildbevis, haha :)

God natt!


Kommentarer
Postat av: Emma

fin blogg tjejen!½

2011-04-17 @ 01:29:34
URL: http://grytagirls.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vad är det? Håller inte på med just sånt, så kan inte dom olika namnen ;p

2011-04-17 @ 10:05:29
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0