Dagens ridpass, Freja

Red engelskt med Freja idag. Det är henne jag brukar rida mest engelskt med, eller det är det enda jag rider med henne. Fast jag tricktränar henne, men håller inte på med NH så mycket (förutom i hanteringen förstås).
Idag invigde jag och Freja Frank Baines sadeln. Den var lite tight men det gick till slut :) Bara det att jag fick sätta mig på sadeln innan jag spänt sadeljorden för att den var för kort (eller för att Freja var för tjock). Hon blev så fin i alla fall! Men jag får nog använda Thorowgood Supran ett tag till eftersom den är bredare.

Vi skrittade mest idag. Jag ska försöka få henne fin nu, hon springer ju som en kossa mestadels och jag känner att hon allt ska bli en dressyrponny. Eller jag känner inte det, utan jag vet att hon ska det. Jag ska fixa till henne för jag är lika envis som hon själv. Man märkte idag att hon gav med sig efter lite tjat, hon har förstått att hon inte vinner över mig. Envis är hon, men hon vet inte vem hon tävlar mot, haha. :)

Idag tänkte jag på mina armars läge och det hjälpte verkligen oerhört mycket. Jag tog bak, sänkte och slappnade av i axlarna och tog ihop och höjde händerna lite. Samtidigt som jag kontaktade henne med skänkeln så fick jag genast positiv reaktion tillbaks. Då sänkte hon sig direkt och vi fick till en himla fin och bekväm form. Tänk vad så lite förändringar kan påverka! :D
Hon var duktig fram mot slutet och var mjuk och fin så jag avslutade där och hon fick sträcka ut lite, sen gick vi in.
Jag är jättenöjd med henne idag verkligen, hon är så duktig.

Jag och Freja i måndags.


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Gud va söta bilder :))



Kram

2011-04-13 @ 22:46:45
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vill du se mer bilder av vårt nyfödda föl? Kommentera gärna isf :D

2011-04-14 @ 20:12:14
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0