Fototips no.4 - Fortsättning, bländare

Lekte med bländaren förut. Första bilden är f/33 och den under är f/4.8. Varken lägsta eller högsta som just min kamera har, men strunt samma. Mest bara för att visa er att bländaren inte bara är en bra hjälp vid fotografi i motljus, även "vanliga" bilder. Jag älskar när bakgrunden har riktigt mycket oskärpa och man bara kan se den suddigt, jag gillar verkligen inte när den är klar (som översta bilden). Bara exempelbilder, det regnade ute så jag kunde inte fota utomhus. Ett litet tips bara!

f/33

f/4.8

Visst får växten mer fokus i fotografiet när man har hög bländare?
Och eller hur att man kollar på bakgrunden i översta bilden, men inte understa?

Kommentarer
Postat av: Christine :)

Jag har inte hunnit testa objektivet så mycket än eftersom det typ är mörkt när jag ommer hem och det är ju inte kul att ta kort inomhus xD men imorgon tar jag en liten tur ut :)



2010-11-12 @ 22:13:43
URL: http://lifeofchristine.devote.se
Postat av: Jessica<33

Bra tips :D

2011-08-08 @ 00:21:27
URL: http://bootsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0